Ένα ανοιχτό γράμμα από τον Walter Bond

Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2011


Στις 16 Δεκέμβρη ο Walter Bond δημοσίευσε ένα ανοικτό γράμμα όπου μιλάει εν συντομία για τις αλλαγές τις οποίες περνάει και οι οποίες, όπως διαφαίνεται απ' όσα λέει, δείχνουν μια αλλαγή στην κοσμοθεωρία του. Στην σελίδα υποστήριξής του έχει προστεθεί μια «Vegan Hardline» παραπομπή στο κύριο μενού, ενδεικτική της παραπάνω αλλαγής.

Λαμβάνοντας αυτά υπ' όψιν, και μιας και δημοσιεύσαμε πριν το «Μανιφέστο του Hardline», και ενώ θα δημοσιεύσουμε στη συνέχεια το «Δόγμα του Vegan Hardline», έχει αξία να δούμε τα ίδια τα λόγια του Bond για να κατανοήσουμε καλύτερα την κατάστασή του.

Δεν θα προβούμε πάλι σε καμία (βιαστική) κρίση, ούτε θα εκφράσουμε κάποια άποψη επί των λεγόμενων, αλλά όπως και πριν, θα αρκεστούμε στη μετάφραση του γράμματος ως πληροφόρηση, αρχικά.


Αποφάσισα να κάνω ένα διάλειμμα από τα γραπτά μου άρθρα-εκθέσεις για διάφορους λόγους.

Πρώτον, σχεδιάζω στο μέλλον να γράφω εκτενέστερα, αρχίζοντας με κάποια φυλλάδια στο ύφος μανιφέστου και έπειτα σε πλήρη βιβλία. Η συγγραφή έχει γίνει πραγματικά ένα πάθος και μια ευχαρίστηση στη ζωή μου και σκοπεύω να γράφω όσο μπορώ. Επίσης σκοπεύω να τελειοποιήσω αυτή την επιδεξιότητα όσο περισσότερο μπορώ, σύμφωνα με τις ικανότητές μου. Αλλά νιώθω πως τα πράγματα που έχω να πω έχουν γίνει μεγαλύτερα και πιο σύνθετα από όσα θα μπορούσα να γράψω και να συμπτύξω σε λίγες σελίδες.

Δεύτερον, χρειάζομαι μια ανάσα. Τα τελευταία δυο-τρία χρόνια της ζωής μου, έχω συναντήσει περισσότερο ενθουσιασμό, αναβρασμό, προδοσία, δίκες, μίντια, καταδίκες σε φυλάκιση και προσοχή (καλή και κακή) απ' ότι όλα τα 33 χρόνια που έχουν προηγηθεί. Η πολύ πραγματική και έντονη καταδίωξη με την οποία είμαι αντιμέτωπος ως ομοσπονδιακός κρατούμενος απαιτεί από μέρους μου να προσαρμοστώ και να αναδιοργανωθώ για να είμαι σε θέση να αντέξω και να επιβιώσω. Οι περισσότεροι άνθρωποι, ανεξάρτητα από το πόσο καλά μιλάνε τη ρητορική της καταπίεσης ή τη γλώσσα της απελευθέρωσης, δεν μπορούν πραγματικά να καταλάβουν πως είναι να βρίσκεσαι κλεισμένος σε ένα συμπαγές κτίσμα στο μέγεθος ενός μικρού μπάνιου, ή τον εξευτελισμό του να σε γδύνουν, να σε βάζουν να σκύβεις και να σε «ψάχνουν», γεγονότα τα οποία είναι καθημερινά για τους φυλακισμένους.

Τρίτον, ιδεολογικά βιώνω κάποιες αλλαγές. Γι' αυτό, δεν είναι δίκαιο για το κοινό μου να γράφω απόψεις που μπορεί να αλλάξουν. Δεν θα πω πολλά γι' αυτές τις αλλαγές, αλλά θα τις συνοψίσω ως εξής: αντίθετα με αρκετούς προκατόχους μου, δεν μαλακώνω με το πέρασμα του χρόνου όσον αφορά τις δράσεις μου και την κοσμοθεωρία μου. Ενώ πάντα θα υποστηρίζω και θα είμαι περήφανος για τον ακτιβισμό μου ως μέλος του Μετώπου Απελευθέρωσης Ζώων [ALF], έφτασα στο σημείο να πιστεύω με όλη μου την καρδιά πως ο ειρηνισμός για το ζήτημα της Απελευθέρωσης των Ζώων είναι ένα εμπόδιο. Δεν υποστηρίζω πλέον τη μη-βία. Νιώθω πως οποιοσδήποτε βλάπτει ανάρμοστα μια γυναίκα, ένα παιδί ή ένα ζώο ή κερδίζει από την εκμετάλλευσή τους πρέπει να γίνεται στόχος φυσικής επίθεσης, να βλαφτεί και να σταματήσει μόνιμα. Μετανιώνω που δεν πήρα πιο δραστικά μέτρα όταν είχα την ευκαιρία. Οι εμπρησμοί μου ήταν καλοί όμως θα μπορούσα να έχω κάνει μια πιο δυνατή και μονιμότερη δήλωση με τις πράξεις μου.

Επίσης, οι απόψεις μου γύρω από την πνευματικότητα και την πολιτική είναι κι αυτές σε μεταβατικό στάδιο. Για μεγάλο κομμάτι της ζωής μου, αυτοπροσδιοριζόμουν ως αγνωστικιστής αλλά πλέον δεν είμαι. Έχω καταλήξει σε μια πιο πνευματική κοσμοθεωρία απ' ότι παλιότερα. Πολιτικά, πάντα έβλεπα τον εαυτό μου ως αναρχικό, κάτι με το οποίο πλέον δεν μπορώ να χαρακτηριστώ. Ενώ πιστεύω στην απόλυτη καταστροφή του τεχνολογικά προηγμένου πολιτισμού και της βιομηχανικής κοινωνίας, μερικές από τις απόψεις μου είναι πάρα πολύ εξουσιαστικές και συντηρητικές για μένα ώστε να θεωρήσω τον εαυτό μου αναρχικό. Γι' αυτό το λόγο είμαι ένας Vegan Hardliner, αλλά ακόμα και στις πρόσφατες προσπάθειές μου να δομήσω αυτή την φιλοσοφία, νιώθω πως υπήρξα πολύ ήπιος και ικετευτικός στην προσέγγισή μου και στα γραπτά μου πάνω στο θέμα αυτό, και πως έχω παρεκκλίνει αρκετά μακριά από την πραγματική Hardline δυναμική.

Κάτι το οποίο αποτελεί ακόμα μία ένδειξη για μένα πως είναι καιρός για ένα διάλειμμα, αλλά μόνο ένα διάλειμμα από τα αυτόκλητα γραπτά μου. Πάντα θα είμαι διαθέσιμος για συνεντεύξεις και πάντα θα απαντάω στα γράμματα υποστήριξης. Και έπειτα από αυτό το σύντομο ιντερλούδιο, περιμένω πως θα επιστρέψω ως ένας καλύτερος συγγραφέας, πιο συνεκτικός και με μια πολύ πιο ολιστική και μιλιταντική πίστη. Μέχρι τότε σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την υποστήριξή σας. Να προσέχετε και θα προσέχω κι εγώ.

Απελευθέρωση των Ζώων, ότι κι αν χρειαστεί!

Με εκτίμηση,

Walter Bond
ALF-POW

Κανένα σχόλιο